Start bouw RDW Testcentrum in Marknesse: belangrijke mijlpaal voor MITC
26 jun 2026
- Deel dit artikel
26 jun 2026
Op donderdag 25 juni 2026 is de bouw van het nieuwe RDW Testcentrum in Marknesse officieel van start gegaan. Tijdens een feestelijk moment zetten Jantina Woudstra en Zeger Baelde van RDW symbolisch de eerste schep in de grond. Ook Jan Hendrik Dronkers (ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) sprak over het belang van deze ontwikkeling.
Deze mijlpaal markeert een nieuw hoofdstuk voor het Mobility Innovation Test Centre (MITC). Na jaren van voorbereiding en samenwerking start nu de fysieke ontwikkeling van een plek waar innovatie en mobiliteit samenkomen.
Flevoland is trots dat RDW zich hier verder ontwikkelt. Het nieuwe testcentrum versterkt de regio als plek voor innovatie, kennis en werkgelegenheid. RDW speelt een belangrijke rol binnen het MITC en in de mobiliteit van de toekomst.
Tijdens het evenement overhandigde de gedeputeerde Müller namens het MITC, samen met partners DNW en NLR, een symbolisch cadeau aan RDW: een bankje met boom. Een plek om stil te staan en te genieten bij wat er samen wordt gebouwd.
Na 12 jaar samenwerking met alle partners van het MITC is dit een bijzonder moment. De plannen worden nu werkelijkheid. In Marknesse ontstaat een toekomstbestendige plek voor het testen en ontwikkelen van slimme en duurzame mobiliteit.