Subsidie Flevoland Leert aanvragen
Flevoland Leert
Per 1 juni 2025 ondersteunt het fonds Flevoland Leert inwoners en werkgevers bij om- en bijscholing. Je kunt tot € 2.000 krijgen om een vakgerichte opleiding te volgen. Zo werken we samen aan een toekomstbestendige arbeidsmarkt en vergroten we de brede welvaart in onze regio.
Waar kun je terecht?
Inwoners uit Almere en Lelystad kunnen voor advies en begeleiding terecht bij het regionaal werkcentrum (in oprichting). Inwoners uit Zeewolde kunnen terecht bij het Werkcentrum VeluweStedendriehoek. Werkgevers nemen contact op met het MKB Schakelteam, hét loket voor vragen over regelingen, subsidies en scholingsmogelijkheden. Let op! Financiering bij Flevoland Leert aanvragen kan pas na begeleiding van een van deze loketten.
LET OP! Het aanvraagformulier is per 1 juni 2025 beschikbaar.
Welke regels gelden voor u?
Om een subsidie aan te vragen voor ‘Flevoland leert’ dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. Deze kunt u lezen in onze regels:
- de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 (ASF 2023)
- de Nadere regels ‘Ontwikkelfonds Flevoland Leert’.
Welke documenten heeft u nodig?
In artikel 9 van de Nadere regels staat welke documenten wij van u verwachten bij de aanvraag.
Contact
Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling of heeft u hulp nodig bij het invullen van het aanvraagformulier? Stuur dan een e-mail naar ons subsidiebureau via subsidieaanvragen@flevoland.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Hoe lang duurt het?
Na het versturen van uw volledige aanvraag, hebben wij maximaal 13 weken nodig om uw aanvraag af te handelen.
Hoe werkt het?
U vraagt op deze manier subsidie aan:
- Voordat u een subsidie aanvraagt voor Flevoland Leert, heeft u een gesprek gehad met het regionaal werkcentrum (i.o), het Werkcentrum VeluweStedendriehoek of het MKB Schakelteam.
- Lees onze regels in de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 en de Nadere regels Flevoland Leert.
- Gebruik het aanvraagformulier op deze pagina.Inwoners loggen in met Digid, werkgevers en ZZP’ers met eHerkenning.
- Vul het formulier in en upload de bijlagen.
- U ontvangt automatisch een ontvangstbevestiging, als u dit heeft aangevinkt.
- Als uw aanvraag niet compleet is, krijgt u van ons binnen 4 weken schriftelijk bericht.
Sinds 1 juli 2024 kunt u gebruikmaken van ons klantportaal. Hierin kunt u de voortgang van uw aanvraag volgen.
Na het indienen van een aanvraag, kunt u vragen stellen en eventuele extra informatie aan ons doorgeven. Na het verstrekken van de beschikking geven wij via dit klantportaal aan welke vervolgstappen van u worden verwacht. Zoals het indienen van verantwoording, jaaropgaves en andere zaken die zijn vastgelegd in uw beschikking. Het is daarom belangrijk dat u bij u aanvraag aangeeft dat u wijziging in mijn zaken wilt ontvangen via e-mail.
Laatst aangepast: 28-05-2025