Regiotaxi als tijdelijke oplossing voor speciale groepen mensen bij uitval bussen

22 feb 2024

Op dit moment rijden er minder bussen in Flevoland vanwege een personeelstekort bij EBS. Wij begrijpen dat dit voor reizigers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer ingrijpend en vervelend is. Om reizigers zoveel mogelijk op weg te helpen, biedt de provincie Flevoland een tijdelijke oplossing met de inzet van de Regiotaxi.

Tijdelijke oplossing bij geen vervoersmogelijkheden

De Regiotaxi biedt een tijdelijke oplossing voor speciale groepen mensen. Denk aan leerlingen in het bijzonder onderwijs, ouderen en mensen met een lichamelijke of lichtelijke mentale beperking. Mensen die gebruikmaken van het busvervoer en geen ander alternatief hebben (zoals een auto, carpoolen, fiets, het reizen op een ander moment), kunnen tot 14 april zonder extra kosten gebruik maken de Regiotaxi.

Het gebruik van de Regiotaxi is een tijdelijke oplossing en is alleen bedoeld voor mensen die echt geen andere mogelijkheid hebben om te reizen. Lukt het betalen met contant geld of pinpas in de Regiotaxi om praktische reden niet? Dan kunt u hierover telefonisch contact opnemen met de provincie Flevoland op telefoonnummer 0320-265 265. Samen met u zoeken we naar een oplossing. De Regiotaxi heeft een beperkte capaciteit. Het lukt daarom niet om buslijnen waar tientallen leerlingen gebruik van maken te vervangen.

Nieuwe dienstregeling

Vanaf 14 april rijdt busvervoerder RRReis een nieuwe en verbeterde dienstregeling. Via de reisplanner is dan vooraf zichtbaar welke ritten er rijden.

Werkwijze gebruik Regiotaxi

Voor het boeken van een rit via de Regiotaxi kunt u de volgende stappen volgen:

  1. Kijk minstens een uur voor vertrek in de RRReis planner www.rrreis.nl (of een andere planner) hoe u uw reis kan maken.
  2. Valt uw bus uit en duurt het langer dan 45 minuten voordat de volgende vertrekt? Dan kunt u gebruik maken van de Regiotaxi.
  3. Bel naar 0900-2228877 om uw rit te boeken. Bij het boeken vraagt de medewerker om uw telefoonnummer. Zo kan de chauffeur contact opnemen om uw rit af te stemmen. Houd er altijd rekening mee dat de Regiotaxi mogelijk een kwartier eerder of een kwartier later kan komen.
  4. U kunt uw rit in de taxi met PIN of contant afrekenen. De meerkosten die u heeft gemaakt door het gebruik van de Regiotaxi kunt u terugkrijgen van RRReis. U doet dit door op de website van RRReis (een aanvraag indienen – klantenservice | RRReis) voor restitutie te kiezen en het formulier in te vullen.

De Regiotaxi is na 14 april weer beschikbaar volgens de gebruikelijke voorwaarden. Wilt u hier meer over lezen, dan kan dit op de webpagina Regiotaxi Flevoland.

Vragen en klachten van reizigers

Voor vragen en klachten over het openbaar vervoer kunt u terecht bij de klantenservices van RRReis. De vervoerder EBS kan direct helpen bij vragen of klachten vragen over uw reis met het openbaar vervoer.