Subsidie Impuls Klassieke Muziek aanvragen

Doel
De provincie Flevoland heeft tot doel met deze subsidieregeling om:

  • het aanbod en de kwaliteit van klassieke muziek in Flevoland te versterken;
  • het publieksbereik voor klassieke muziek te vergroten en te versterken;
  • de infrastructuur rond klassieke muziek in Flevoland te versterken;
  • de Flevolandse infrastructuur aan de landelijke infrastructuur klassieke muziek te verbinden;
  • het netwerk rond klassiek muziek en de verdere professionalisering te versterken.

Doelgroep
Subsidie kan worden verstrekt aan organisaties op het gebied van de professionele klassieke muziek. De organisaties zijn rechtspersonen met volledige rechtsbevoegdheid en moeten beschikken over een aantoonbaar relevant netwerk in Flevoland op het gebied van klassieke muziek.

Activiteiten
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten op het gebied minimaal 2 van de volgende 3 p’s:

  • Programmering: de programmering draagt bij aan een onderscheidend en hoogwaardig aanbod van klassieke muziek binnen Flevoland
  • Publiek: de activiteit draagt bij aan het vergroten of verbreden van het bezoek aan het aanbod klassieke muziek in Flevoland,
  • Professionalisering: de activiteit draagt bij aan het ontwikkelen van expertise met betrekking tot het aanbieden van klassieke muziek in Flevoland; de expertise kan op het artistieke vlak en/of het zakelijk vlak liggen.

In artikel 9 van de Nadere regels kunt u lezen welke documenten moeten worden aangeleverd bij uw subsidieaanvraag

Product formulier(en)

Welke regels gelden voor u?

Om voor een subsidie in aanmerking te komen gelden een aantal voorwaarden. Deze kunt u lezen in de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 en in de Nadere regels Impuls Klassieke Muziek.

Contact

Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling? Stuur dan een e-mail naar subsidieaanvragen@flevoland.nl. Onze medewerkers nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hoe lang duurt het?

Wij hebben maximaal 22 weken nodig om uw aanvraag af te handelen, gerekend na ontvangst van uw volledige aanvraag.

Hoe werkt het?

Het indienen van uw aanvraag 

U dient uw aanvraag in via het aanvraagformulier. Dit kan tót de sluitingsdatum van de regeling, 1 oktober 2025. Wij adviseren u om vóór het verzenden van uw aanvraag aan te geven dat u een ontvangstbevestiging wil ontvangen en op de hoogte wilt blijven bij wijzigingen. U ontvangt dan automatisch een ontvangstbevestiging zodra uw aanvraag goed is ontvangen. 

Binnen vier weken na ontvangst van uw aanvraag bevestigen wij of uw aanvraag aan alle indieningsvereisten voldoet. Als dat niet het geval is geven wij u de gelegenheid om de aanvraag aan te vullen in het klantportaal. 

De voortgang van uw aanvraag bijhouden
Sinds juli 2024 hebben wij een klantportaal, waarin u de status en voortgang van uw aanvraag kan volgen. Tevens kunt u na het indienen van een aanvraag in het klantportaal vragen stellen en aanvullende informatie uploaden. Mocht u tijdens de aanvraag vergeten zijn om aan te geven dat u op de hoogte wilt blijven bij wijzigingen dan kan dit achteraf ook via het klantportaal.

Alle correspondentie inclusief beschikking van de aanvraag komt in uw klantportaal terecht.

Meer informatie

Laatst aangepast: 28-08-2025