Subsidie Vergroten van de Belevingswaarde in Vrijetijdsproducten aanvragen

Doel
De provincie Flevoland heeft tot doel met deze subsidieregeling tot standkoming van nieuwe vrijetijdsproducten die de belevingswaarde van het Verhaal van Flevoland vergroot te stimuleren.

Doelgroep
Subsidie kan worden verstrekt aan organisaties en ondernemingen uit de vrijetijdssector. Publiekrechtelijke organisaties zijn uitgesloten voor deze regeling.

In artikel 11 van de Nadere regels kunt u lezen welke documenten moeten worden aangeleverd bij uw subsidieaanvraag.

Product formulier(en)

Welke regels gelden voor u?

Om voor een subsidie in aanmerking te komen gelden een aantal voorwaarden. Deze kunt u lezen in de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 en in de Nadere regels Vergroten van de belevingswaarde in vrijetijdsproducten vanaf 2023.

Contact

Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling? Stuur dan een e-mail naar subsidieaanvragen@flevoland.nl. Onze medewerkers nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hoe lang duurt het?

Wij hebben maximaal 13 weken nodig om uw aanvraag af te handelen, gerekend na ontvangst van uw volledige aanvraag.

Hoe werkt het?

Het indienen van uw aanvraag
U dient uw aanvraag in via het aanvraagformulier. Aanvragen voor het volgende jaar kunnen jaarlijks in de periode van 1 november tot 1 december worden ingediend. Aanvragen die later worden ingediend (uiterlijk tot 31 augustus) worden pas in behandeling genomen als er nog budget resteert.

Heeft u meer toelichting nodig over het Verhaal van Flevoland of de doelgroepen? Of heeft u behoefte aan begeleiding bij het schrijven van een projectplan? Neem dan contact op met Visit Flevoland via subsidie@visitflevoland.nl of via 06-57595349. Zij adviseren u graag bij de verschillende onderwerpen die aanbod moeten komen bij een projectplan. Voor meer informatie: http://www.visitflevoland./vbv-subsidie 

Wij adviseren u om vóór het verzenden van uw aanvraag aan te geven dat u een ontvangstbevestiging wil ontvangen en op de hoogte wilt blijven bij wijzigingen. U ontvangt dan automatisch een ontvangstbevestiging zodra uw aanvraag goed is ontvangen. 
Binnen vier weken na ontvangst van uw aanvraag bevestigen wij of uw aanvraag aan alle indieningsvereisten voldoet. Als dat niet het geval is geven wij u de gelegenheid om de aanvraag aan te vullen in het klantportaal.

De voortgang van uw aanvraag bijhouden
Sinds juli 2024 hebben wij een klantportaal, waarin u de status en voortgang van uw aanvraag kan volgen. Tevens kunt u na het indienen van een aanvraag in het klantportaal vragen stellen en aanvullende informatie uploaden. Mocht u tijdens de aanvraag vergeten zijn om aan te geven dat u op de hoogte wilt blijven bij wijzigingen dan kan dit achteraf ook via het klantportaal.

Alle correspondentie inclusief beschikking van de aanvraag komt in uw klantportaal terecht.

 

Meer informatie

Laatst aangepast: 30-10-2025