Samen leren in de zorg

1 nov 2021 - 1 nov 2021

Het provinciehuis in Lelystad

Op 1 november 2021 organiseren het ROC van Flevoland en Stichting Academische Verpleegthuiszorg Nederland (S-AVN) de kennisdeeldag ‘Samen leren in de zorg’. De kennisdag vindt plaats in het provinciehuis in Lelystad. Het programma start om 16.00 uur en duurt tot 19.00 uur.

Programma

  • 15.30 uur: inloop, toegangscheck volgens de landelijke RIVM-richtlijnen en uitdelen naambadge met workshopkaartjes
  • 16.00 uur: welkomstvideo door gedeputeerde Jop Fackeldey
  • 16.10 uur: 'Wat is hybride leren?’ door Shauna Plompen
  • 16.30 uur: ‘Wat is de actie-leer-werk-methode en hoe doe je dat?’ door Lineke Verkooijen
  • 16.55 tot 17.40 uur: 1ste workshopronde
  • 17.45 tot 18.30 uur: 2e workshopronde
  • 18.35 tot 19.00 uur: gelegenheid tot napraten

Workshops

Thema 1: wensen plannen

Een ervaringsworkshop die de deelnemers via een simulatie kennis laat maken met de mogelijkheden van de OERplanner. 'Welke inzichten biedt deze tool?'

Thema 2: afwijkingen gestuurd leren

Een ervaringsworkshop die deelnemers laat begrijpen en ervaren wat ‘afwijkingen op de afspraken met de cliënt en/of de bedoeling van de zorg’ zijn. 'Hoe kun je van afwijkingen leren?'

Thema 3: samen opleiden

Een meedenkworkshop waarbij deelnemers meepraten over de vraag, ‘Hoe kun je leren van elkaars praktijken, om zo de opleiding voor de student te verbeteren?’

Aanmelden

Aanmelden kan tot uiterlijk 26 oktober 2021 via secretariaat@s-avn.nl. Geef daarbij uw naam, de organisatie waarbij u werkzaam bent en de 2 workshops die u wilt volgen door.

Achtergrondinformatie

In de zorg ben je nooit uitgeleerd. Leren doe je niet alleen op school, maar zeker ook in de praktijk. Leren op de werkvloer, tijdens je werk of via je stage, theoretisch of praktisch, het draagt allemaal bij. Van zorgmedewerkers en managers in de langdurige zorg tot studenten en docenten van zorgopleidingen. Een goede samenwerking van zorginstelling met mbo- en hbo-opleidingen in een vorm van hybride leren en een actie-leer-werkmethode waarmee je voortdurend en herhaaldelijk kritisch blijft op de kwaliteit van het werk zijn hierbij essentieel.